Kebyart & Cor Cererols
Obres de J. S. Bach, T. L. de Victoria,
B. Vivancos, F. Mendelssohn, M. Reger i G. Kancheli
Formació: cor (12 cantants) i quartet de saxos
Durada: 60’00’’ sense pausa
Un programa que reuneix dos joves grups emergents i que explora les múltiples possibilitats musicals i tímbriques que poden sorgir de la combinació entre cor i quartet de saxos. Per fer-ho, el concert recorre una àmplia diversitat d’estils musicals i de possibles combinacions entre els dos grups: des del concepte policoral del Renaixement amb T. L. de Victoria i la proximitat entre veu i instrument de J. S. Bach (en ambdós casos amb arranjaments fets per l’ocasió), fins a música original per cor i quartet de saxos, com és el cas de l’obra Amao omi de G. Kancheli.
Entremig, cor i quartet prenen protagonisme per separat; el cor amb un díptic de música romàntica de dos autors declarats admiradors de Bach, com són F. Mendelssohn i M. Reger. El quartet, amb una obra d’encàrrec del compositor B. Vivancos que beu d’una música i d’una època molt propera a la de Victoria.
Primera col·laboració entre el quartet de saxos Kebyart i el Cor Cererols a proposta del Palau de la Música Catalana.
Concert al Palau de la Música Catalana
28 de febrer de 2023
Fotògraf: Antoni Bofill
Programa
Nach dir, Herr, verlanget mich, BWV 150 | J. S. Bach (1685 – 1750)
IV: Leite mich in deiner Wahrheit und lehre mich
VII: Meine Tage in dem Leide
Popule meus | T. L. de Victoria (1548 – 1611)
Díptic romàntic: F. Mendelssohn (1809-1847) i M. Reger (1873-1916)
Trauergesang Op. 116
Nachtlied Op. 138, No. 3
Ay luna que reluces | B. Vivancos (1973)
[Glossa d’Ay luna que reluzes, cançó recollida al «Cançoner del Duc de Calàbria» (1526 - 1554) o «Cançoner d'Uppsala»] Engargo de Kebyart
Amao Omi | G. Kancheli (1935-2019)
Concerts
28. 02. 23
Palau de la Música Catalana
Retransmissions
​
Ràdio RTHK, Hong Kong
"Del concert em quedo amb les versions de Mendelssohn (Trauergesang Op. 116) i Reger (Nachtlied, Op. 138, núm. 3), interpretacions de primer món que podrien competir amb qualsevulla formació teutona."
Bernat Dedéu
The New Barcelona Post